svētdiena, 2023. gada 12. februāris

Es tev dāvinu laiku...

Ne puķes, 

ne mantas -

es tev dāvinu laiku. (O. Vācietis) 

Pirms dažiem gadu desmitiem  provinces skolas klases audzinātāja vēlējās savējiem parādīt Kārļa Ulmaņa rezidenci. No "Dauderu" apmeklējuma īsti neko neatceros, jo spilgtāk atmiņā palikušas minūtes, kad, izkāpjot no tramvaja, nevienam nav skaidrs, uz kuru pusi jādodas. Mēs ar draudzeni paejamies gar tramvaja sliedēm uz priekšu. Ja teleportējamies atpakaļ uz mūsdienām, tad tuvākajā nākotnē aptuveni tajā vietā plānota jauna dzelzceļa stacija. Pēdējās ziņas vēsta, ka jaunā stacija būs atklāta nākamā gada sākumā, bet šobrīd tai jāizvēlas viens no trim nosaukumiem: "Dauderi", "Aldaris" vai "Aldara parks".

Skolas laiku brauciens, visticamāk, būtu pavisam aizmirsts, ja, mainot dzīvesvietu, es nenokļūtu atkal šajā apkaimē un minētā pietura man nebūtu vistuvāk mājām un "Dauderi" - dažu minūšu gājiena attālumā. Esmu tur bijusi ne reizi vien, bet pagājušā rudenī iegriezos ik mēnesi, jo atklāju, ka brīvsestdienās tiek rīkoti interesanti pasākumi. Man vislabāk patika orientēšanās muzeja telpās.

Un nu nedaudz par laikrāžiem. No rudens muzejā skatāma tā mecenāta un kolekcionāra Gaida Graudiņa pulksteņu izstāde. Nekas vēl nokavēts, jo pulksteņi te atradīsies līdz pat aprīļa sākumam.

Iesaku arī jums pasekot līdzi brīvsestdienu piedāvājumiem. Tagad jāskatās tuvāk 25. februārim (turpmāk tuvāk mēneša pēdējām sestdienām), jo muzejs parasti iepazīstina ar todien plānoto tikai attiecīgās nedēļas sākumā. Muzejs nav pilsētas centrā, tāpēc pat brīvsestdienās te iztiksim bez burzmas (es jau teiktu, ka reklāmas nav tās pamanāmākās, tāpēc daudzi pat nezina, ka šeit rīko dažādas interesantas aktivitātes). Lai arī kas būtu plānots, parasti gides laipni izvadā arī pa visu muzeju. Muzeja ekspozīcija izvietota divos stāvos (tikai nesen uzzināju un pievērsu uzmanību, ka ir arī 3. stāvs. Tur atrodas administrācijas telpas).

Nedēļas sākumā - pirmdienās un otrdienās - muzeja darbinieki atpūšas. Ja nav sava auto, tad vistuvāk muzejam ir 5. tramvaja pietura "Aldaris", bet Sarkandaugavā var nokļūt arī ar 3. trolejbusu, vilcienu vai 2., 11., 24., 48., 49. (nekursē brīvdienās) un 58. autobusu. Ieejas maksa 1 pieaugušajam - 3 eiro. Brīvsestdienās, protams, bez maksas.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru