svētdiena, 2017. gada 5. februāris

Cepta forele vīnogu tējā

Blogā ir ap trīsdesmit ierakstu, kas veltīti virtuves krikumiem. Varētu jau teikt, ka es nekad nebiju domājusi, ka rakstīšu arī par to, jo gatavošana un pat ēšana nav mana sfēra, tomēr jūtu, kā aizvien vairāk mani iedvesmo bildes, kurās es redzu kaut ko ne tik ierastu un pierastu. Drīzāk ir problēma, ka daudzas no redzētā ir saldas, miltainas un citādi ne pārāk labas lietas.

Šoreiz būs par foreli. Zivis jāēd, zivis ir ok, taču nepelnīti reti tās gatavoju. Jā, vēl varu piebilst, ka arī pavārgrāmatas nepērku. Visas, kas man ir, saņemtas dāvanās. Un foreles sakarā varu pieminēt slaveno Džeimiju Oliveru un "15 minūtes virtuvē". Grāmata netika zibenīgi nolikta plauktā, jo biju dzirdējusi šur tur labas atsauksmes par šo pavāru. Pienāca tāds vakars, kad apsēdos, lai nesteidzīgi to pārlapotu, bet siekalas nesaskrēja ne mutē, ne acīs. :D Un grāmata nonāca pie citām līdzīgām. Bet... laikam jau mana redzes atmiņa sāka mani dīdīt un es to atkal paņēmu, lai uzmeklētu 138. lappusi. Kaut kas cits, kaut kas pa savam, tāpēc arī ir iemesls uzrakstīt te. :)


Nepieciešamās izejvielas:

  • foreles fileja ar ādu;
  • "Festive grape" vairāki maisiņi;
  • taukvielas cepšanai.
Ja tomēr labāk garšo lasis, tad mierīgi izvēlas to. Ja labāk garšo cita tēja, lūdzu! Es izvēlējos "Festive grape", jo tā ir skābena un ja jau šīm zivīm piestāv citrons, tad... :) Interesanti būtu izmēģināt arī ar Ilzes rabarberu pulveri. Ja nekādi nespēj iedomāties ceptu zivi bez sāls vai pipariem, var pievienot tos tējai, taču labāk jau mācīties izbaudīt pēc iespējas tīrākas garšas.

Gatavošana:

Sagriež foreles fileju cepšanai paredzētos gabalos. Tējas maisiņus pārplēš, izber lēzenā traukā. Ar šo maisījumu ieberzē vai tajā apviļā zivs gabalus un atstāj uz 30 minūtēm vēsā vietā. Tad uzkarsē taukvielas un liek zivi ar ādu uz pannas. Pēc tam apgroza tā, lai zivs no visām pusēm iegūtu zeltainu brūnumu.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru