piektdiena, 2017. gada 21. jūlijs

Alberta ielas dziļumos

Esmu klāt ar solīto "vēžu kulīti"😉
Traukus ar vēžiem trešdien atradām kā Porcelāna, tā arī Jūgendstila muzejā. Tā kā Alberta ielā esmu iegriezusies vairākkārt, tad, izrādās, teorētiski zināju, ka ir te arī muzejs (kopš 2009. gada Jurģiem), tomēr tieši šogad mani turp aizvilināja... ceriņi. 💜
Ceriņus muzejā meklēt var vēl vairāk kā mēnesi - līdz pat 10. septembrim (izņemot pirmdienas)! Ehh, vēl visu jūniju šo burvību varēja baudīt bez maz par velti, bet kas nokavēts, tas nokavēts! Drusku "blonds gājiens", tāpēc šoks, ka maksā viss tik, cik maksā, tāpēc varu tikai ieteikt taupīgajam latvietim neiet turp tūristu sezonā, jo no maija sākuma līdz oktobra beigām te pavisam citas cenas! 😀 Bet ja taupīgais latvietis jūlijā, augustā bez ceriņiem nekādi, tad nav ko skopoties! Un trauki, izšuvumi, atklātnītes, gleznas, foto tik dabīgi iekļauti interjerā, ka, ak! - to nevar ne izstāstīt, ne aprakstīt! Starp citu, izstādes tapšanā viens no Jūgendstila muzeja sadarbības partneriem ir arī Porcelāna muzejs.
Jūgendstila muzejs tiešām skaists, sākot no grīdām, sienām, līdz pat griestiem! 
Viesistabas bildes parasti tiek uzņemtas ar skatu uz erkeri, ko no pārējās telpas atdala interesants koka dekors. Man gadījās kaut kā otrādi - erkeris kaut kur fonā...
Guļamistabā tapa "Klusā daba ar naktspodu":
 
Virtuvē uzkavējāmies visilgāk. Kamēr noskaidrojām, kam tā "ķivere" paredzēta, pavirinājām vafeļpannu un ievērtējām šokolādes zaķu formas, kafijas automātu, mākslinieciski burvīgos zivju traukus... (pēkšņi tās siļķes, siļķes šomēnes uzbrūk... es zinu, kāpēc... ir viens garšīgs melnraksts nenopulēts).
Kamīna istabā:
Ēdamistabas skapis:
 
Mana muzejkompanjone jūsmoja par šo pakaramo:
 
Es toties, tāpat kā reiz Durbes pilī, instinktīvi aizķēros pie papīrgriezumiem (mans, mans lauciņš!):
Pagrabstāvā var noskatīties video par Rīgas jūgendstila namiem, arhitektiem. Lejā ir arī šādi tādi moderno tehnoloģiju pārsteigumi un līdz 27. augustam plakātu izstāde "Reklāma un bērni". Bet tā kā "viss sākas no mazmājiņas", priecājāmies, ka aizstaigājām arī līdz tām, jo ieraudzījām savdabīgas norādes:
Izejot no muzeja, pretējā ielas pusē pamanījām bodīti, kuras nosaukums aicināja uz turpinājumu. Tur var iegādāties arī šādas flīzes.
Jūgendstila muzeja ideja ir parādīt 20. gs. sākuma rīdzinieka dzīvokli.
Telpu uzraudzes tērpušās tā laika apģērbā un ir gatavas gan pozēt, gan atbildēt uz interesentu jautājumiem. Rīgai šāds muzejs ļoti piestāv, jo nevienā citā pilsētā neatrast tik daudz šī arhitektūras stila ēku. Nu kaut vai, cik jūgendstila namu ir Alberta ielā vien?

1 komentārs:

  1. Ak, mana mīļā, Alberta iela :D Bet lielākā daļa bildžu nav redzamas bloga lasītājiem :(

    AtbildētDzēst